Reclamacions, queixes, suggeriments i agraïments

GIS Óscar Llano

Conceptes:

Reclamació o queixa: És una opinió de l’usuari respecte una atenció sanitària no satisfactòria, que pot estar relacionada amb qualsevol aspecte de l’atenció (l’assistència, la relació professional-usuari, l’organització, les instal·lacions, etc)”.

La diferència entre reclamació i queixa és el suport en què es formula el desacord, i consegüentment, la via d’entrada:

Reclamació: l’escriu i signa la persona usuària en un document.

Queixa: l’expressa oralment l’usuari o usuària.

Suggeriments: S’entén per suggeriment la proposta o l’opinió que ofereix una persona usuària per tal de millorar aspectes estructurals o de funcionament dels serveis que s’ofereixen.

Agraïment: És l’expressió de gratitud d’un usuari o usuària, escrita i signada en un document, en relació amb l’acte o procés assistencial, les relaciones interpersonals, les condicions d´hostalatge o amb qualsevol altre aspecte relacionat amb l’atenció sanitària rebuda en un centre, servei o establiment sanitari.

On es pot fer

La via més directa que disposa una persona per fer una reclamació és al mateix centre on li han prestat l’atenció. En molts casos es podrà solucionar el problema parlant amb algun responsable del centre.

Qui contesta i en quin termini

El CatSalut vetlla perquè en el termini més curt possible les persones rebin la resposta a la seva reclamació. El responsable del lloc on s’ha realitzat la reclamació serà l’encarregat de contestar. Si la reclamació es realitza al centre assistencial i aquest no dona resposta es pot enviar el text ja tramès al CatSalut indicant que no s’ha rebut resposta.
El CatSalut analitzarà els continguts de les reclamacions i suggeriments rebuts, donarà resposta a les persones que els han presentat i iniciarà les accions de millorar que siguin necessàries.

El termini màxim per contactar amb la persona que ha presentat la reclamació o el suggeriment és de quinze dies; la resposta definitiva es donarà en un termini màxim de tres mesos.

Quant a CAP Guineueta

Centre d'Atenció Primària de l'Institut Català de la Salut (ICS)
Aquesta entrada s'ha publicat en CAP Guineueta, Usuaris i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa el teu comentari!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s